Wine Is Everything

מה פירוש "יין זה הכל"? 

יין מתחיל מהנוזל הנמצא בבקבוק ומכיל כל כך הרבה סיפורים בתוכו : דרך גידול הענבים, האזור שהענבים גדלו בו, האדמה עליה גדלו הענבים, זמן הבציר, כל התהליך שנעשה ביקב ואת מטרת היינן. 

יין זה אנשים – אנו זוכרים יינות לפי חוויה שעברנו באותו רגע; אם זה טיול שהיינו בו, מסעדה שאכלנו בחברת אנשים שכיף לנו אתם, סתם ישיבה עם חברים.. בסופו של יום אנו נזכור את היין ואת הטעמים שלו אם נהנינו מהחוויה הכללית. 

יין הוא סיפור רומנטי, כל אחד יאהב משהו אחר ביין כי לכל אחד יש זיכרונות שונים ממה שמשפיע על הטעמים אותם אנו חווים. יש אחד שמרגיש יין מורכב עם טעמים חזקים ואולי אפילו מתקתק והשני יחווה יין אחר לגמרי כי כנראה והריחות האלו לא מזכירים לו את אותם הדברים. 

 

איך הטעמים האלו מגיעים ליין? 

נתחיל מההתחלה, הענבים של היין נבחרים ע"י היינן ולפי האדמה שיש באותו הכרם, עכשיו אתם בטח שואלים כיצד האדמה משנה? ובכן היא משנה הכל.. לא כל זן מתאים לכל סוג אדמה. וזו לא רק האדמה, אלא כמות המשקעים באותו אזור, החשיפה לשמש, גיל הגפנים, היד המטפלת בהן ובלי סוף פרמטרים נוספים. כלל המרכיבים הללו אשר משפיעים על גידול הענבים נקראים – טרואר. נכון מילה כבדה ולא מובנת אבל המילה הזאת מגדירה את מכלול הגורמים הנ"ל בצורה מושלמת.

שמש- איך השמש משפיעה על הענבים? ככל שיש יותר חשיפה לשמש כך הענבים יבשילו ויצטמקו מהר יותר. ישנם זני ענבים כמו שרדונה אשר יכולים לשרוד במגוון רחב של תנאי אקלים. לדוגמא, בכפר שאבלי אשר בצפון צרפת אקלים קר מאוד עם אפשרות לברד אפילו בקיץ. כיוון הנטיעה של הגפנים על מנת לנצל את החשיפה לשמש חייב להיות לא פחות ממושלם.  

מזג האוויר אם כן משפיע מאוד על הענבים, ולכן יש להתאים את הענבים לאזורי אקלים שונים, פינו נואר אוהב אקלים קר, שם הוא מתבטא בצורה הטובה ביותר לעומת קברנה סוביניון הזקוק לאקלים חם יותר וחשיפה מוגברת לשמש אחרת לא יצליחו להפיק את המקסימום ממנו.

גם לגובה הכרם יש משמעות עצומה: גובה = טמפרטורה נמוכה יותר ולכן כאשר אנו נמצאים באזורים עם אקלים ים תיכוני או חמים יחסית, בכרם גבוה ניתן לגדל ענבים אשר אוהבים קור. 

איך נדע לזהות טרואר על תוויות יין ? 

למשל שאבלי – כשאנו רואים את התווית שאבלי, נדע שהיין עמד בקריטריונים מחמירים המהווים את תו התקן של האזור, כולל הרכב זני, במקרה הנ"ל – 100 אחוז שרדונה ואפילו בלי לטעום נוכל להניח שמדובר ביין בעל טעמים עדינים ועם חמיצות מורגשת. 

לעומת זאת אם נראה שאבלי פרימייר קרו או שאבלי גרנד קרו אנו נדע שהטרואר של היינות הנ"ל הוא הדובדבן שבקצפת. אמנם אותו אזור רבתי אבל תו תקן מחמיר יותר מאזור גידול מצומצם ומוצלח יותר עם חשיפה מדויקת לשמש ואדמה המתאימה לסוג הענב בצורה הטובה ביותר. 

טרואר= רומנטיקה, סיפור, אגדה , זכרון וכו' 

אם אתם יושבים במסעדה ויש שם מלצר יין – תנו לו /לה לספר לכם את הסיפור מאחורי היין הנבחר. אני מבטיחה לכם שזה יהיה סיפור כזה רומנטי ומעניין שיהפוך לכם את החוויה לכיפית יותר. 

עניין אתכם? שתפו

Facebook
WhatsApp
Email
LinkedIn

ברוכים הבאים

האם את/ה מעל גיל 18?

מכירת אלכוהול מותרת מעל גיל 18

אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות